SEO (search engine optimization) i SEM (search engine marketing) ... kolejne zaklęcia agencji marketingowych by "kasować" za trudne do oszacowania usługi? Nie, chociaż i tutaj trzeba uważać i znać różnice. Te dwa elementy się różnią, ale dobrze wykorzystywać oba, bo tylko zintegrowane działania przynoszą oczekiwany skutek.
SEO zawsze będzie się wiązać z działaniami organicznymi, czyli przystosowaniem treści na stronach internetowych tak lepiej pozycjonować artykuły i samą stronę w kontekście wyszukiwarek. I nie ma co ukrywać, że głównie chodzi o Google. Jest to umiejętne dostosowanie treści strony do potrzeb użytkowników używających sieci poprzez zapytania w wyszukiwarkach.
SEM … w zasadzie chodzi o to samo, ale tutaj już mowa o płatnych działania z Twojej strony, czyli reklamy display i adwords, płatne linki, reklamy wideo, etc. Wszystko za co płacisz i co pojawia się niezależnie od Twojej strony, ale do tej strony powinno prowadzić. Słowa kluczowe i przestrzeń wyświetlania reklam (sieć wyszukiwania Google, sieć reklamowa i parneterów Google, kanał Youtube, aplikacje, etc) to elementy, które możesz wybrać.
Rzecz w tym, by umieć połączyć przekazy i komunikaty produkowane w ramach SEO i SEM, tak by zachować pewną synergię. Wydawanie dużych pieniędzy na SEM, bez zadbania o SEO strony nie jest dobrym pomysłem.
Polecamy artykuł na stronie sprawnymarketing.pl